خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/18 - 20:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس گروه دوستی پاکستان با امیرآبادی فراهانی

سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران با احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ‎سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس ملی پاکستان و هیات همراه که برای دیداری رسمی به کشورمان سفر کرده اند ظهر امروز (شنبه، 18 آبان‌ماه) با احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دیدار و گفتگو کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی به رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران به تهران، نقش مناسبات پارلمانی را در توسعه و گسترش همکاری های دوجانبه حائز اهمیت خواند و بر تلاش دو کشور برای استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و امنیتی تاکید کرد.

 وی افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی می‌توانند نقش ارزنده، سازنده و استحکام بخشی را در ارتباطات فی‌ما‌بین ایفا نمایند. 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی دو کشور برای توسعه و گسترش همکاری های فی‌مابین گفت: عملی شدن توافقات صورت گرفته در خصوص راه اندازی خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، گام مهمی برای تحکیم و تعمیق روابط دو کشور محسوب  می‌شود. 

وی همچنین بر لزوم تسهیل روابط بانکی و صدور روادید برای تجار دو کشور بعنوان پیش نیازهای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان تاکید کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج یکجانبه‌ی آمریکا از برجام و اقدامات تحریک آمیز این کشور در منطقه اظهار داشت: ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه است.

امیرآبادی در پایان با اشاره به تحولات کشمیر گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص کشمیر روشن است و بر کسی پوشیده نیست.

سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در مجلس ملی پاکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گفت: مجلس ملی پاکستان از تقویت گفتگوهای نمایندگان دو کشور استقبال می‌کنند و این سفر نیز در همین راستا صورت گرفته است. 

 وی در  این دیدار با اشاره به سابقه همکاری های دوستانه دو کشور، اشتراکات دینی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و سرزمینی ایران و پاکستان را عامل تحکیم روابط و پیوندهای دو ملت در طول تاریخ دانست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران در پایان این دیدار  از مواضع دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمایت از پاکستان در موضوع کشمیر تقدیر و تشکر کرد. 

شایان ذکر است در این دیدار آقایان محمد حسینی، محمدباسط درازهی و حسن بیگی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند که با همتایان خود در مجلس ملی پاکستان در خصوص نحوه توسعه همکاری های ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف گفتگو و تبادل نظر کردند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 290792
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار